Zdrowa skóra cz.1 – Co jeść, a czego unikać?

Powiedzmy sobie szczerze żaden kosmetyk nawet ten najlepszy i najlepiej dopasowany do Twojej skóry nie sprawi, że Twoja cera będzie wyglądać perfekcyjnie, jeśli nie będziesz dbać o skórę od środka. Tak, tak ja też zamierzam truć o zdrowym odżywianiu, bo innej drogi niestety nie ma. Postaram się jednak zrobić to w taki sposób, żebyś nie odczuła, że do czegoś próbuję Cię przekonać. Pokażę Ci kilka produktów, które dowolnie możesz sobie łączyć z tym co lubisz. Dowiesz się też co włączenie danych produktów do diety da Twojej skórze. Pamiętaj tylko, że musi być to długotrwała zmiana, nie zobaczysz efektów po jednym dniu czy nawet tygodniu. Na efekty trzeba poczekać, ale zapewniam że się one pojawią. Przejdźmy zatem do sedna. Kosmetykabeztajemnic zdrowe skóra owoce

Wszystko czego potrzebuje Twoja skóra.

Kwasy omega-3 i witamina E są niezbędne zwłaszcza, gdy posiadasz skórę suchą, alergiczną i skłonną do podrażnień. Mają one właściwości przeciwzapalne, przeciwstarzeniowe, pomagają w regeneracji, zapobiegają powstawaniu raka skóry, zmniejszają podrażnienia i obrzęki. Dodatkową chronią warstwę lipidową (tłuszczową) zapewniając jej odpowiednie nawilżenie i natłuszczenie. Znajdziemy je w tłustych rybach morskich tj. łosoś, makrela czy śledźolejach roślinnych: rzepakowym, lnianym i sojowym, a także w orzechach włoskich i żółtkach jaj.

Antyoksydanty pozwalają zwalczać wolne rodniki, które przyczyniają się do zablokowania wydzielania keratyny i elastyny odpowiedzialnych za jędrność skóry. Znajdziemy je w przyprawach tj. goździki, oregano, rozmaryn, tymianek czy cynamon. W kwaśnych owocach jeżyny, aronie, jagody, porzeczki, żurawina, jabłka, śliwki  czy maliny.

Krzem przeciwdziała starzeniu i zmarszczkom, wzmacnia też naczynka krwionośne znajdziemy go w daktylach, bananach, kaszy gryczanej i owocach morza.

Witaminy z grupy B odpowiedzialne za ujędrnienie, zawierają je pestki dyni, słonecznika, sezam, warzywa strączkowe i jajka.

Witamina A sprawia, że skóra jest pobudzona do produkcji nowych komórek a dodatkowo reguluje proces rogowacenia czyli naturalnego pozbywania się starych uszkodzonych warstw naskórka  Znajdziemy ją w żółtych, czerwonych, pomarańczowych i zielonych warzywach.

Witamina C wspomaga produkcję kolagenu i jest świetnym antyutleniaczem. Spożywaj paprykę, czarne porzeczki, truskawki, kiwi, szpinak, brukselkę, kalafior i cytrusy.

Witamina K jest niezbędna przy skórze naczyniowej uszczelnia i uelastycznia naczynia krwionośne zawiera ją szpinak, brukselka jarmuż i brokuły.

Koenzym Q10 jest naturalnie wytwarzany przez skórę jednak z wiekiem jego produkcja jest coraz mniejsza, dlatego warto uzupełnić dietę w produkty, które go dostarczają ryby, produkty pełnoziarniste, oleje, otręby, brokuły i szpinak.

 

Tych produktów staraj się unikać.

Kosmetykabeztajemnic fast food niezdrowe unikaj

Zbyt duże ilości cytrusów tj. pomarańcze, mandarynki są zdrowe w umiarkowanych ilościach jednak w nadmiarze mogą one powodować podrażnienia, wysypki, alergie i nadmierne wysuszanie skóry.

Fast foody, słodycze i mocno przetworzone rzeczy (tj. gotowe sosy i zupy w proszku)nadmiar tych produktów może spowodować mocniejsze przetłuszczanie skóry i pojawianie się nowych zmian.

Ostre przyprawy powodują nadmierne rozgrzanie skóry i mogą skutkować powstawaniem wykwitów, a nawet popękanych naczynek.

Mocno słone rzeczy np. chipsy powodują zatrzymanie wody i nasza twarz może być opuchnięta.

Czerwone wino  w małych ilościach jest zdrowe na krew, ale w nadmiarze tak jak ostre potrawy potrafi spowodować przegrzanie i rumień. 

Słodkie napoje typu cola i dosładzane soki również mogą powodować powstawanie zmian.

 

Zdrowa dieta = piękna skóra.

Jak widzicie zdrowa dieta wcale nie jest droga i wymagająca. Trzeba tylko pamiętać o tym żeby spożywać produkty pełnoziarniste, ziarna, pestki, zdrowe tłuszcze i uzupełnić to wszystko dużą ilością warzyw i owoców, które najlepiej spożywać na surowo. Obróbka termiczna sprawia, że większość witamin po prostu gnie. Pamiętaj także o piciu dużej ilości wody, możesz spożywać także zieloną i czarną herbatę, a także kawę. Jednak te dwie ostatnie zdrowe są tylko wtedy, gdy nie przekraczamy trzech filiżanek płynu dziennie. Zachowanie zdrowego balansu między zdrowym odżywianiem, a małymi grzeszkami sprawi, że Wasza skóra będzie zdrowa, jednolita i na długo zachowa młody wygląd.

Kosmetykabeztajemnic zdrowe jedzenie skóra

 

A Wy starcie się zdrowo odżywiać?

You may also like...

11
Dodaj komentarz

avatar
9 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
KrzywiKOlgaMonika KilijańskaPatKasia Recent comment authors

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wredotek.pl
Gość

Dla mnie to przede wszystkim woda. Piję mało, więc czegokolwiek bym nie zrobiła, to cerę i skórę mam tak suchą, że nic się nie daje z nią zrobić. Od kilku dni zmieniłam kosmetyki i dodatkowo nawilżam skórę, staram się też więcej pić, więc wierzę, że będzie lepiej 🙂

sylwia
Gość
sylwia

Bardzo trafne wskazówki! 🙂

JackieDubb
Gość

to bardzo ważne co znajduje się w tym wpisie, przeczytać wszyscy obowiązkowo!!!! Jak widzę dzieciaka z parówą w ręce i dodatkowo popijającego fantę czy tam inna kolkę to mam wrażenie że eksploduję!

Agnieszka
Gość

Mieszczę sie w normie – jedna kawka dziennie, jedna herbata. Przede wszystkim woda! Ostatnio też bardziej zwracam uwagę by jeść znacznie więcej warzyw i owoców!

Kasia
Gość

Jajka orzechy i ryby wcinam na potęgę, a niestety moja skóra pozostawia wiele do życzenia. :/

Pat
Gość

Ciekawy wpis, ja ostatnio jestem jedną dużo manarynką mimo że mam na nie uczulenie, ale one są tak dobre. To chyba pod masochizm podchodzi. ;D

Monika Kilijańska
Gość

Często zapominamy jak bardzo to co jemy na nas wpływa.

Olga
Gość

Zapisuję sobie tę listę 😉

KrzywiK
Gość

Nie mam szans na spożycie kawy mniejsze niż 4 dziennie… Bez gazowanych, słodkich napoi i wszelkiej maści energetyków obejdę się bez problemu